FAQ – často kladené otázky

faq

  1. Proč se mi odpojuje ICQ, SKYPE apod.Pokud máte datově neomezenou linku která podléhá agregaci 1:8 může rychlost klesat až na 1/8 uváděné rychlosti. Tedy u linky 256kbps až na 32kbps to jeste tedy 4KB. Pokud jste na rychlosti 4Kbyte a začnete stahovat soubor z webu či odjinud, kapacita linky již není dostatečná pro udržení navázaných spojení a ICQ, SKYPE a jiné programy, hlavně P2P či programy které se jako P2P chovají (např. hamachi který P2P není program jako takový…) se odpojí. U linky 128kbps je tento jev prakticky běžný. Pokud chcete stahovat soubory z webu, přitom brouzdat, mít puštěný P2P který bude třeba na pozadí stahovat, u toho volat přes Skype a ještě s někým hrát – teď míním vše výše jmenované najednou, potřebujete linku s trochu větší šířkou pásma. Taková linka je buď linka vyhrazená kde logicky šířka pásma nekolísá, ale její cena tomu také odpovídá (cca 8x vyšší) nebo linka s účtovanými daty, kde je šířka právě díky tomu že za data platíte a tak si rozmyslíte co budete tahat dostatečná.
  2. Kolik účtujete připojovací a odpojovací poplatek pokud nebudu s kvalitou služby spokojenPři zřízení přípojky platíte jen spotřebovaný materiál a paušálních 500Kč práci, jinak vše je Vaším majetkem. To co už Vám zůstane tak jako byste si to sami koupili a namontovali. Pokud se rozhodnete odejít vše Vám zůstane.
  3. Kolik zaplatím za připojení do sítě, pokud mám své zařízení, které vyhovuje.500Kč – Administrativa a zavedení PC + jeho nastavení, odvirování a vůbec úkony nutné k tomu aby PC začalo v síti správně fungovat.
  4. Proč musím na přípojku tak dlouho čekat.Zájemců je mnoho a nás méně. Navíc ještě musíme neustále pracovat na páteřních spojích a infrastruktuře vůbec, aby neklesala kvalita připojení. Připojení od nás není jen kabel do zásuvky ve zdi. Vysvětlení jsem psal v článku Komplexní řešení připojení. Navíc máme nedostatek schopných lidí.
    • Pokud vám nefunguje připojení:
    • Neinstalovali jste nějaký nový program, který by mi mohl připojení znemožnit? Různé firewally a antiviry mohou ovlivnit dostupnost připojení.
    • Neměnili jste nastavení sítě? Pokud ano, nastavte síť tak, jak Vám poznamenal technik při instalaci. Pokud nastavení neznáte, volejte technickou podporu.
    • Není ve Vašem PC vir? Ohrožoval-li vir z Vašeho PC ostatní účastníky v síti, mohli jste být odpojeni.
    • Neukazuje Váš počítač „Síťový kabel byl odpojen“ – Zkontrolujte kabel z počítače do AP či switche. Pokud to není možné, volejte technickou podporu.
    • Nezablokovalo se nějaké zařízení, které používáte k příjmu signálu? V tomto případě zkuste na 5 až 10 vteřin odpojit každé zařízení od el. energie. Většinou se jedná o AP, umístěné na konci svodu z antény. Pokud máte více počítačů na jedné internetové přípojce, zkuste odpojit a znovu připojit i router či switch. Je to krabička, kde se jednotlivé kabely ze všech počítačů sbíhají. Vyčkejte zhruba minutu, než zařízení nastartují a zkuste znovu internet.
  5. Lze na vaší síti a přes vaši síť provozovat IP telefonii? Ano, SIP je podporován a používání VoIP nic nebrání ba naopak, síť je koncipována tak, aby hlasová komunikace měla prioritu a to včetně komunikace přes proprietární protokol SKYPE a další, které používají RTP pro hlasovou komunikaci.
  6. Používáte na síti FUP pro omezení přílišného stahování? – Ne, pokud si zaplatíte datově neomezenou linku, je skutečně datově neomezená. Žádné umělé omezování toku dat jsme nikdy neměli a mít nebudeme (na standardních linkách).
  7. Je možné používat přes vaši síť P2P programy? – Ano, žádná P2P komunikace není nikterak blokována a v rámci svého tarifu můžete přenášet data oběma směry dle libosti. (datové objemy na lince 256kbps s velikostí kolem 80GB za měsíc např. 60 download a 20 upload nebo naopak nejsou výjimkou).
  8. Máte nějaké tarify s FUP? – Ano, jsou pod označením speciální tarify. Prosím pamatujte, že jsou zde proto, že některým klientů to takto vyhovuje. Pokud k nim patříte také, jsou zde i pro Vás. V případě, že nevíte o co jde, prosím zůstaňte při Vašem vybírání mezi standardními tarify. Jejich cena zůstala i po přidání tarifů speciálních stejná a žádná FUP na nich uplatňována není. Máte tedy možnost vlastní volby.
  9. Co přesně zde ona FUP znamená? – Znamená to, že pokud překročíte datový limit, bude Vám rychlost linky ponechána na linkách s rychlostí 512kb/s, ale navýšena agregace z 1:4 na 1:20 a u tarifů s vyšší rychlostí bude po překročení tohoto počtu dat rychlost snížena na 512kb/s s agregací 1:20. Takto zůstane až do dalšího zúčtovacího období (tedy konce běžného měsíce).
  10. Jaká je agregace u speciálních tarifů (linek) – Agregace je zde stejná, jako u linek standardních, datově neomezených (podle jejich rychlosti od 1:4 po 1:8) do překročení datového limitu.
  11. Mohu se připojit s vlastním zařízením?Pokud jde o ethernetového klienta, potom pravděpodobně ANO. Nicméně na konkrétním typu je potřeba se předem domluvit s některým z techniků.

Přímý odkaz na tento článek: https://www.sympatika.cz/2006/02/26/faq-casto-kladene-otazky/

62 komentářů

Přeskočit k formuláři pro komentář

    • admin on 25. 3. 2008 at 13.30

    poslete presny popis s vasim V.S. na adresu admin@ethostream.cz

    • admin on 15. 3. 2008 at 19.52

    Pokud jste mluvil s kolegou a na necem jste se snim domluvil, nebylo by spis lepsi psat nebo volat jemu, nez brecet tady ve FAQ, kde to ten kolega stejne necte? Nebo muzete na kolegu podat stiznost na adrese: reditel@sympatika.cz Kazdopadne tam se podepiste jmenem+prijm. + uvedte Vas variabilni symbol.

    • Mira on 12. 3. 2008 at 17.09

    Taky netvrdim, ze nemluvil, jen ze rikal, ze vymenite nejake zarizeni a stale se nic nedelo, ani mi sam nenavrhl moznost zmeny tarifu, nebo neco podobneho. V poradku bohuzel neni fakt, ze stranky se mi nacitaji, spis nenacitaji, musim nekolikrat kliknout na aktualizovat nekdy ani to nestaci… po telefonu jsem vasemu kolegovi rikal, ze by mozna nebylo spatne, kdyby se sam prijel podivat, jak to vypada. Urcite muzeme jednat o zmene tarifu, pokud nejste schopni sluzbu 6Mbit poskytnout.

    • admin on 12. 3. 2008 at 15.37

    Kolega na uvedenem cisle 774 953 988 rika, ze s Vami mluvil pane Kroka. Na tomto miste v tuto chvili nejsme technicky schopni pozadovanou sluzbu poskytnou v plne rychlosti (viz. vseobecne podminky). V teto chvili mate tedy moznost zmenit si linku na 1024F nebo napr. Doma 1280, ktera Vam pobezi podle parametru na plny vykon. Vase soucasna linka podle tarifu PD2 Vam v tuto chvili muze tedy bezet v agregaci 1:6 max. coz je ale podle parametru linky stale jeste v poradku, protoze agregacni limit je zde 1:10, tedy linka neplni parametry pokud bezi pomaleji nez 614 kbit.

    • admin on 12. 3. 2008 at 15.26

    Zavolejte primo na cislo 774 953 988 a zavadu popiste.

    • Mirek on 11. 3. 2008 at 16.14

    Bydlim na Lidicke 9 a jsem k vam pripojen od 27.2.2008. Mam tarif PD2, u ktereho je rychlost okolo 6Mbit, ale stezi to chodi okolo jednoho. Tohle vite od sameho zacatku, kdy mi vas technik net zrizoval. Od te doby jsem asi 3x volal a poslouchal sliby, kdy s tim konecne neco udelate, ale o nejake naprave do 3, nebo 11 dnu si muzu nechat zdat, protoze ta dodnes neprobehla…

    • admin on 3. 3. 2008 at 2.25

    Pred tim bylo vse OK? Ostatni sluzby bezi bez problemu? Jaka je Vase IP adresa nebo bydliste a jemno abych vedel kde jste pripojen. Jaka je Vase konfigurace PC? Neinstaloval jste v posledni dobe nejaky FW? Pripadne novejsi verzi nektereho SW? Pokud pouzivate XP, zkusil jste System restore? Obnoveni systemu a vratit se s konfiguraci PC zpret pred datum kdyz jeste vse fungovalo? U nas se zadna zmena globalne na siti, ktera by tot mohla jakkoli ovlivnit neudala. Jeste me napada jestli jste zkusil jiny HUB, je mozne ze ten na ktery se pripojujete uz jaksi zrusili. Upresnete, vyzkousejte popsane a uvidime…

    • Petr on 25. 2. 2008 at 12.16

    Ne mám linku 128kbit

    • admin on 24. 2. 2008 at 18.30

    Tedy mate 1024kbit linku? Uvadet rychlost v KB je znacne nezvykle a matouci, kazdopadne tak jak tak opravdu nemam tuseni proc to zrovna Vam nejde. Nikdo jiny nic podobneho nehlasil. Spise si zkontrolujte nastaveni sveho PC ci klienta. Ani ja jsem nezaznamenal (a azureus taky ne) ze by to neslo. Je mi lito, ale na tuto otazku neznam odpoved.

    • Petr on 22. 2. 2008 at 11.20

    Zdravím

    chtěl jsem se vás zeptat proč mi v posledním týdnu stahování torrent souborů vůbec nestahuje.Mám pripojení 128kB/s

    • admin on 14. 2. 2008 at 20.55

    Prosim kontaktujte naseho technika na cisle 607 124 965. Pokud je zavada kterou reklamujete u nas, je jeho vyjezd zdarma. V opacnem pripade se ridi std. cenikem -30% z ceny pokud jste u nas dele nez rok. Vase zarizeni jsou nastaveny s prekladem adres, tedy vyuzivaji NAT. Veskera nastaveni Vaseho pocitace jsou provadena dalkove a zcela automaticky. Nepotrebujete znat zadne z vyse Vami uvedenych udaju. Pokud se nezmeni HW, potom instalace noveho SW vc. OS nema na zmenu techto parametru zadny vliv.

    • Pavel Blatník on 14. 2. 2008 at 11.11

    Mě to ale píše že nejsem připojen k NAT

Komentáře byly zablokovány.

Domácnosti mají nyní možnost navýšených tarifů pro nové i stávající zákazníky. Nové přípojky jsou budovány na již navýšené technologii. Stávajícím zákazníkům je technoplogie průběžně upgradována a tarify jsou jim navyšovány automaticky. Z vaší strany není třeba žádné akce :) ale pokud nám řeknete díky, uděláte nám tím radost  ;)