Informace k latenci nejen u WoT

WoTVážení hráči, začíná příspěvek na stránkách společnosti WG, který vysvětluje vše potřebné k pochopení problému, až na jedinou drobnost, kterou bych zde rád uvedl. Internet jako takový není dělaný pro on-line hry. Je primárně určen k přenosu informací a objemných dat. Objemná data /velké pakety (balíčky)/ se přenáší paradoxně lépe, než spousta malinkých paketíků, které ale musí být z klientského počítače se hrou na serveru společnosti u které hrajete, velice rychle tam i zpět. Při hraní nedochází k přenosu velkých objemů, naopak, ale je potřeba aby informace o stavu ostatních, např. vozidel, byla na počítači hráče co nejdříve. Proto se jich posílá mnoho za sekundu. Sítě obecně jsou ale optimalizované pro velkou propustnost, která naopak vyhovuje např. videotokům. Tyto toky jsou sice objemnější, ale tečou kontinuelně a pakety, které si lze představit jako napřiklad vagón u vlakové soupravy, jsou tak naplněné až po okraj. Tím je vlak plný, a ikdyž nejede moc rychle, doveze na své místo určení velký objem dat (nebo uhlí  🙂 ) S přenosem herních vagónků je to horší v tom, že je potřeba TGV, kde by ale mohla být vypuštena celá souprava a mohla být použita jen lokomotiva, která by pendlovala sem a tam, jak jen nejrychleji by to bylo možné. Tomu tak ale není. Sítě jsou dělané pro všechny a proto je potřeba vypravit vlaky, které pojedou dost rychle, ale také dost uvezou. Je to zatím o hledání kompromisu a pokud síť není třeba v noci zatížena, mohou být tyto vlaky prakticky prázdné, posílány megarychlostí do cíle a zpět, aniž by museli tahnout s sebou další obsah, který by je svoji hmotností (objemem) zdržoval. Řešením je QoS. Ten ke své správné funkci ale potřebuje ToS. Tedy ideálně provoz na IPV6, kde je toto implementováno defaultně. ToS, tedy Type of Service, zjistí o jaký typ služby se jedná (vlak nákladní či osobní a oštítkuje ho) a pokud jde o video, nastaví příznak paketu na něj, a QoS – Quality of Service, tedy zajistí plánovačem paketů (u vlaků grafikon dopravy), aby byla cesta pro nákladní vlak taková, kterou pojede pomalu, ale pořád a hodně tam uveze a u osobního, aby zase netrvala dlouho. Pokud bude internet těmito plánovači a rozpoznávači spojení vybaven na celé cestě od zákazníka až na cílový server, potom bude vše fungovat mnohem lépe. Toto by se dalo urychlit nasazením IPV6, které se táhne přes 10 let a nikomu se do něj nechce a tak se takhle obchází, což s sebou nese další problémy. Routery potřebují vyšší výkon, wifiny potřebují lepší CPU a ne, jen valit data. To vše by vydalo na dalších 5 článků, ale snad tenhle s analogií vlaků bude stačit pro pochopení, co vlastně nejen WG se snaží udělat. Důvodem proč to trvá dlouho je samozřejmě to, že sítě, které potřebují optimalizovat sami nevlastní. Je dost problém optimalizovat dopravu svých souprav, když ji musíte skloubit s ostatními přepravci na kolejích, které jsou co úsek, to jiný vlastník. Všude je to stejné, ať jde o koleje, silnice či datové linky 🙂

Přímý odkaz na tento článek: https://www.sympatika.cz/2014/03/02/informace-k-latenci-nejen-u-wot/

Domácnosti mají nyní možnost navýšených tarifů pro nové i stávající zákazníky. Nové přípojky jsou budovány na již navýšené technologii. Stávajícím zákazníkům je technoplogie průběžně upgradována a tarify jsou jim navyšovány automaticky. Z vaší strany není třeba žádné akce :) ale pokud nám řeknete díky, uděláte nám tím radost  ;)